štvrtok 15. októbra 2015

Meč

Tento meč som nevyrobil ja. Všetka moja práca bola len navrhnúť ho. Prácu odviedol majster kováč pán Vladimír Červenka z ČR(Uherské Hradište). Je to kombinácia všetkého čo som od meča vždy chcel. Podľa mojich skúseností zo šermu som si určil čo od meča chcem a spravil som návrh skrížením niekoľkých výrobných procesov z rôznych krajín. Tvar meča je odvodený od čínskeho širokého meča(dao), záštita je z nemeckého pechotného meča(katzbalger), no zároveň je meč celý zväčšený na veľkosť jeden a pol ručnej šable, keďže mám rád jedno aj obojručný boj. Vyváženie má tesne nad záštitou. Pričom čepeľ v ohybe je konvexne vydutá(je širšia ako koreň čepele), pre väčšiu pádnosť čepele pri údere. Je vyrobený z pružinovej ocele, ručne kutý a rukoväť je vyrobená z jaseňového dreva, ktoré je obtiahnuté hovädzou kožou čiernej farby.

This sword is not my work. All I have done was craft-project. All handiwork made master of weaponsmith from Czech Republic mister Vladimir Červenka from city Uherské Hradište.
The project was all what I from sword ever wanted. All the sword was designed throught my experiences with swordsmanship. It is hybrid sword. The shape of blade is from chinese broad sword(Dao), shelter is from german "foot soldier's" sword called "katzbalger". Every part of sword is enlarged by size of blade(blade has 711 mm length-my own size calculated from my arm size) so it is quite good balanced. The center of balance is just above shelter(it was on purpose). In the specific spot of saber curve is blade convex bulging. It is because the damage when the blade crash the target. This convexity moves kinetic energy all over the blade from the back to the edge. That secured monstrous damage with not much power in cut - it saves swordsman's muscles.
Sword is made from spring steel. Handle is made from ash wood, coated with blacken cow glazed hide.






2 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Ďakujem. Keď budem písať s majstrom Červenkom odovzdám mu pochvalu, aj keď on jej má dosť keďže je to renomovaný odborník. Jediný, ktorý sa odhodlal ukuť môj projekt a dotiahnuť ho do zdarného konca. Kutím custom mečov si totiž môže majster urobiť reklamu, ale tak isto si môže pokaziť meno ak to nakoniec nezvládne, alebo je výrobok nepoužiteľná blbosť, takže to chce dosť odvahy, ak už má majster kováč nejakú povesť na ktorej drel.

      Odstrániť